Kontakt oss

Bruk skjemaet til høyre for å kontakte oss.

Webmaster og redaktør - Michael Stensen Sollien / +47 482 43 044

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

Alle spillene fra R.I.S.K. runde 3

Blogg

Norsk forum for rollespill

Alle spillene fra R.I.S.K. runde 3

Michael Stensen Sollien

Vi tar et dypdykk i arkivet. Hver uke fremover vil vi legge ut spillene fra R.I.S.K. konkurransen her på rollespill.info. Noen av spillene fra den første og andre årgangen er å finne i R.I.S.K. heftet som du kan laste ned her. R.I.S.K. gikk av stabelen første gang i 2004. Dette er alle spillene fra den tredje utgaven i 2007.


Arkana; bortenfor, bakenfor

av Skjalg Kreutzer

Fra det øyeblikket en person møter krefter fra Bortenfor, Bakenfor, blir livet aldri det samme igjen. Fra nå av styres livet hans av andre regler enn alle andres. Merkelige sammentreff og umulige tilfeldigheter fører ham stadig i kontakt med landet bak speilet og magiens verden.


Kåbbåi og indianere

av Michael Stensen Sollien

Plutselig spretter Pelle fram fra hjørnet og smeller av tre kruttsalver mot Per. PANG, PANG, PANG! Per skvetter så fælt at han tisser i buksa og begynner å grine. Pelle ler en ond latter.


Fantastica

av Johannes Lande Wærness

Et enkelt og åpent universelt rollespillsystem som tar i bruk egne kort og pågangsmot-teknikk.


Hoffballet

av Øivind Stengrundet

Det er midtsommer i det store kongeriket Tansanunte. Slottet koker; dronningen har innbudt til ball igjen. Hvert eneste år, på midtsommeraften, innber hun gjester fra alle hjørner av kongeriket. De er aldri mange, og ingen av dem kjenner hverandre.


Hvalfiskens buk

av Magnus Jakobsson

Året er 1641. I skjæret fra en oljelampe sitter en liten gruppe mennesker og forsøker å fordrive tiden. Noen er fiender, andre kanskje forbindsfeller, men ingen vet så mye om hverandre. For noen timer siden ble de slukt. Dypt under havoverflaten glir den gigantiske hvalen som er deres nye hjem.


Den fulle mannen i hjørnet / Mr. Happy Loveshine

av Gilbert Kraag og Bolla Pinnsvin

Et skikkelig postitivt ladet spill, og et skikkelig negativt ladet spill. Et eksperimentelt spill for modne spillere.


Mørke steder

av Kaare Berg

De finnes der ute. Mørke steder. Steder som holder på skitne hemmligheter og skyggene av forbrytelser. Plasser som ikke glemmer. Plasser som hungrer etter hevn. Blod for blod, liv for liv. De venter, ulmende som et sår i virkligheten. Helt til noen forstyrrer dem, vekker dem og blir fanget av dem. Så tar de hevn. Før de atter ligger ulmende som mørke steder.


Poesi

av Tomas HV Mørkrid

Dere er poeter som samles en gang i måneden for å lese dikt, og diskutere dem. Dere samles for å hjelpe hverandre, men det hindrer ikke at det kan oppstå gnisninger og problemer, og at en eller flere av dere syns det begynner å bli vanskelig med disse diktkveldene...


Scener fra en arbeidsplass

av Martin Bull Gudmundsen

Det sies at en konflikt alltid har to sider, men i virkeligheten har den tre: Din side, min side, og samspillet mellom oss, som, all den tid du kan fremkalle atferd hos meg jeg ikke viser i noen andre sammenhenger, og det i sin tur kan fremkalle atferd hos deg, må regnes som et eget element. Alle tre elementene må bidra aktivt til konflikten, hvis den skal kunne vedvare.


Sex

av Martin Bull Gudmundsen

Vil lysten ta overhånd, eller vil motviljen bli for sterk? Eller vil rollene bli så opphengt i sin egen teknikk at de glemmer å la seg rive med? Ender rollepersonene i sengen, eller blir de bare sittende i sofaen og kose? Og kommer spillerne til å forholde seg uberørt?


Skjebnesystemet

av Sigmund Marius Nilssen

Skjebnesystemet er et terningløst rollespillsystem som sikter på å støtte heroisk-realistisk rollespill både for frittstående scenarier og lengre kampanjer. Med heroisk-realistisk menes her at visse roller (spesielt hovedrollene) kan være større enn livet og utføre handlinger som er forbi hva et vanlig menneske ville klare, men at disse rollene likevel ikke er gudelignende sammenlignet med vanlige folk.


Soga

av Åsmund Kvifte

Soga er eit rollespel som har det enkle mål at folk som spelar spelet skal få det gøyt.


Syremose

av Matthijs Holter

Spillet er friform, og krever ingen spilledere. Alle spillere er hver sin Muu, som heter Muu. Dere trenger noen ballonger og en klokke som ringer hvert minutt. Inspirert av Tomas HV Mørkrids Muu-rollespill.


Terrustor (Vandrerne)

av Øivind Stengrundet

Noe av det mest spesielle med Terrustor, er de kraftige energibølgene som sveiper over planeten. Det er disse bølgene som avgir energien som innbyggerne kan kanalisere til «magi». Stort sett er disse bølgene ganske stabile, men ca. hvert 100. år brygger det opp til magistorm, og disse stormene kan få voldsomme utbrudd som kan forandre eller ødelegge både liv og landskap på Terrustor. Den siste magistormen kom for 96 år siden, og folk har begynt å forberede seg på at en ny storm kan komme nesten når som helst.


Thanks for the memory

av Lasse Lundin

Som vi alle vet passerer livet i revy forann øynene våre idet vi skal dø. Det er denne revyen og de minnene man husker best dette spillet tar for seg.


Zombieporno

av Matthijs Holter

Zombieporno er et spillederløst narrativistisk rollespill som stiller spørsmålet: “hvor langt er du villig til å gå for å overleve i den vandøde underholdningsbransjen?”


OM R.I.S.K.

R. I. S. K. (Rollespill.nets Intensive Spillskaper-Konkurranse) var en årlig konkurranse på rollespill.net for skapere av rollespill. Konkurransen har vært av stor verdi for det norske spillmiljøet, og har inspirert både kjente og begynnende spillskapere til å produsere mange originale spill. Pådriver for konkurransen var Michael Stensen Sollien, han har også vært arrangør av konkurransen siden første runde i 2004. Reglene har blitt endret noe fra år til år, men en gjengående regel er at deltagerne skal skrive et helt nytt spill på kun en uke. Deltagerne skal ikke ha planlagt eller skrevet noe på spillet før konkurranseuken starter.